گزارش Insidefutbol از رضا قوچان‌نژاد:

گوچی ؛ بازیکنی که به رکورد "یوهان کرایف"رسید

روشن، عزیزی، هاشمیان و قوچان نژاد ناجیان فوتبال ایران؛

"گوچی" پسر طلایی فوتبال ایران است

سایت فیفا گفت و گو با رضا قوچان نژاد ، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را بر روی خروجی خود قرلر داد و در گزارشی به تمجید از این بازیکن پرداخت .
کد خبر: ۵۷۵۹۰۱
"گوچی" پسر طلایی فوتبال ایران است


به گزارش سایت جام جم ورزشی؛ سایت فیفا در گزارش خود چنین نوشت:" رضا قوچان نژاد ستاره ای است که برای لحظات سخت آفریده شده است. نگاهی به چهار بازی اخیر تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل نشان می دهد امیدهای آنها برای صعود مستقیم به جام جهانی مدام تهدید می شد اما  همیشه قهرمانی وجود دارد که برخیزد و تیمش را در صحنه نبرد نجات بدهد. "
سایت فیفا در ادامه گزارش خود آورده است:" در مقدماتی جام جهانی 1978 آرژانتین ایرانی ها بر روی اسطوره قدیمی خود یعنی حسن روشن اتکا داشتند که گل هایش ایران را به مرحله نهایی جام جهانی 1978 رهنمون کرد ، در مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه خداداد عزیزی این نقش را بر عهده گرفت و در نهایت در وحید هاشمیان نیز در مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان گل های حساسی برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند که بدون گل های او شاید تیم ایران جایی در جام جهانی آلمان پیدا نمی کرد. "
در ادامه گزارش تحلیلی فیفا آمده است:" همه این بازیکنان ستاره هایی بودند که بعدها به قهرمانانی حماسه ساز تبدیل شدند. رضا قوچان نژاد ناجی جدید فوتبال ایران است که که در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل ابتدا یک گل مهم به قطر زد، در تهران یکی از چهار گل ایران به لبنان را زد و در نهایت در اولسان دروازه کره جنوبی را گشود تا ایرانی ها به جام جهانی بروند. "
رضا قوچان نژاد درباره حضورش در تیم ملی فوتبال ایران به سایت فیفا گفت: "در هر جا و هر زمانی برایم افتخار است که برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کنم. من بابت داشتن این فرصت خدا را شکر می گویم به خصوص حالا که تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 راه یافته است."
سایت فیفا به بزرگ شدن قوچان نژاد در هلند و دعوتش به تیم ملی فوتبال ایران از سوی کارلوس کروش اشاره کرد و به ادامه گفت و گو با قوچان نژاد پرداخت:" برایم شگفت آور بود که کروش من را به تیم ملی دعوت کرد. او به من گفت که بازی کردن برای تیم ملی کشورم باید یک افتخار برای من باشد و اگر ایران را دوست داشته باشم باید با پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورم این دوست داشتن را نشان بدهم. کروش اعتقاد داشت که من می توانم به تیم ملی فوتبال کشورم کمک کنم. هنگامی که درباره حضور در تیم ملی با او تلفنی صحبت می کردم همه چیز به نظر ساده می آمد اما هنگامی که گوشی را قطع کردم با هیجان با والدینم تماس گرفتم و این خبر خوب را به آنها دادم . "
سایت فیفا درادامه گزارش به شکست های ناامید کننده ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل ازبکستان و لبنان اشاره کرد، شکست هایی که اعتقاد کروش به قوچان نژاد را کم نکرد. قوچان نژاد در این رابطه به سایت فیفا چنین گفت:" رقابت بسیار سختی در مقدماتی جام جهانی شکل گرفته بود که این رقابت، بالا و پایین زیادی داشت. ما دو بازی بسیار مهم مقابل لبنان و ازبکستان را باخته بودیم اما باز همه مشکلات پیش رویمان را به مبارز طلبیدیم. ما تیم خوبی در اختیار داریم و به هم کمک می کنیم و احترام می گذاریم. مطمئنا در ادامه رقابتهای جام جهانی بدون کمک هم تیمی هایم نمی توانستم آن دو گل مهم را به قطر  و کره جنوبی بزنم. "
رضا قوچان نژاد با ستایش از سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران گفت:" همه ما باید سپاسگذار کارلوس کروش باشیم.کروش دلیل اصلی برای رسیدن ما به جام جهانی است. او در لحظات خوب و بد در کنار ما بود و هرگز از مسئولیت هایی که  داشت فرار نکرد."
سایت فیفا در ادامه "گوچی" را پسر طلایی فوتبال ایران معرفی کرد و گل سرنوشت ساز او مقابل کره جنوبی در اولسان را ستود. سایت فیفا این گل قوچان نژاد را با گل خداداد عزیزی در مقابل استرالیا در دیدار 16 سال پیش مقایسه کرد و نوشت که گل گوچی استعدادهای شگفت انگیز او را تایید می کند. قوچان نژاد در ادامه گفت:" من گلزنی را خیلی دوست دارم. اصلا این وظیفه من است که گلزنی کنم. من همیشه بازیکن گلزنی بوده ام اما باز هم سعی می کنم که مهارت هایم را افزایش بدهم. "
سایت فیفا عنوان داشت که قوچان نژاد امیدوار است تیم ملی فوتبال ایران به تاریخ سازی خود ادامه بدهد، البته اینبار در جام جهانی. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: " من اطمینان زیادی به توانایی های تیم ملی فوتبال ایران دارم. در ترکیب تیم تعادل بسیار خوبی بین بازیکنان جوان و بازیکنان با تجربه وجود دارد. ما با اتحاد یکدیگر می توانیم به موفقیت های بیشتری برسیم. "

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها